overstappen met nummerbehoud
Kom je naar hollandsnieuwe toe of ga je bij ons weg? Neem eenvoudig je huidige nummer mee
in maar 3 stappen, de rest regelen wij voor je.
ik stap over
Je stapt over van een andere provider naar hollandsnieuwe.
Je gaat weg van hollandsnieuwe naar een andere provider.
- 1
vraag nummerbehoud aan
Nummerbehoud vraag je eenvoudig aan tijdens het plaatsen van je bestelling.
- 2
bevestig via sms
Na je aanvraag ontvang je een validatie code per sms, hiermee bevestig je het nummer dat je wilt meenemen.
Binnen 24 uur word je per e-mail en sms op de hoogte gehouden van je nummerbehoud en de datum van overname.
De datum van overname kun je ook terugvinden in onze hollandsnieuwe app of mijn hollandsnieuwe.
- 3
wissel je simkaart om
Op de dag dat je nummer wordt overgezet ontvang je een sms zodra dit is afgerond. Als je je oude simkaart niet meer kunt gebruiken, stop dan je hollandsnieuwe simkaart in je telefoon. Kan je na 24 uur nog steeds niet bellen? Neem dan contact met ons op.
- 1
check de einddatum van je abonnement
Als je abonnement binnen 4 maanden afloopt, kun je een nieuw abonnement bestellen bij een andere provider. Je kunt je nummer overzetten naar je nieuwe provider per einddatum van je contract. Houd er rekening mee dat als je contract is afgelopen, je een opzegtermijn van 1 maand hebt en dat eventueel opgebouwd tegoed bij hollandsnieuwe vervalt.
- 2
neem contact op met je nieuwe aanbieder
Geef bij je nieuwe aanbieder door dat je je nummer wilt behouden. Zij nemen dan contact op met ons en samen regelen wij jouw overstap. Je hoeft je abonnement niet zelf op te zeggen.
- 3
wissel je simkaart om
Op de dag dat je nummer aan je nieuwe aanbieder wordt overgedragen, merk je dat je hollandsnieuwe simkaart het niet meer doet. Verwijder dan onze simkaart en plaats of activeer de simkaart of eSIM van je nieuwe aanbieder.
handig om te weten
Nummerbehoud kan je vanaf 120 dagen voor de einddatum van je huidige abonnement al aanvragen.
Ben je het vergeten bij de aanvraag. Geen probleem. Via onze hollandsnieuwe app of mijn hollandsnieuwe kan je nummerbehoud aanvragen binnen 12 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Het aanvragen van nummerbehoud is gratis.
status nummerbehoud
We houden je per e-mail en sms op de hoogte over de status van je nummerbehoud aanvraag.
Is je aanvraag goedgekeurd, dan ontvang je van ons een e-mail en sms met de datum waarop je nummer wordt overgezet.
De exacte datum waarop het nummer wordt overgezet, kun je ook terugvinden in onze app of mijn hollandsnieuwe. Je ontvangt binnen 24 uur na je aanvraag bericht over een goedkeuring of blokkering.
veelgestelde vragen
0
Je kan je nummerbehoud wijzigen of annuleren zodra je aanvraag is beantwoord. Dit kan tot 24 uur voordat je nummer overgezet wordt.
Heb je nog geen nummerbehoud aangevraagd tijdens je bestelling, maar wil je dat alsnog doen? Geen zorgen. Via onze hollandsnieuwe app of mijn hollandsnieuwe kan je nummerbehoud aanvragen binnen 12 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Overstappen kan vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Om je nummer over te zetten, gaan wij bij je oude provider na wanneer het huidige contract afloopt en het nummer overgezet kan worden. Een telefoonnummer kan pas worden overgenomen wanneer je aan het eind van je contract bent, tenzij je oude provider aangeeft dat je eerder weg mag.
Heb je al nummerbehoud aangevraagd dan ontvang je binnen 24 uur per e-mail en sms of je aanvraag goedgekeurd is. Daar staat ook de datum bij wanneer je nummer zal worden overgezet. Je kan ook in onze hollandsnieuwe app of mijn hollandsnieuwe bekijken wanneer je nummer wordt overgezet. Je vorige provider bepaalt de eerst mogelijk datum waarop wij het telefoonnummer kunnen overnemen.
Op de dag dat je nummer wordt overgezet ontvang je een sms zodra dit is afgerond. Als je je oude simkaart niet meer kunt gebruiken, stop dan je hollandsnieuwe simkaart in je toestel. Kan je na 24 uur nog steeds niet bellen? Neem dan contact met ons op.
Heb je jouw contract nog niet opgezegd bij je oude provider, dan zeggen wij deze voor je op. Je oude contract eindigt dan op de datum dat je nummer wordt overgezet. Je hoeft verder niets te doen.
Om dubbele kosten te voorkomen is het belangrijk dat je de hollandsnieuwe simkaart niet gebruikt voordat je nummer is overgezet. De datum waarop je nummer overgezet wordt, is ook automatisch de datum waarop je nieuwe contract ingaat. Totdat wij jouw telefoonnummer hebben overgenomen, kun je de simkaart van de oude provider gebruiken. Voorwaarde is wel dat je binnen 14 dagen na je bestelling nummerbehoud hebt aangevraagd, anders gaat je contract automatisch van start.
Vraag het aan Anouk, onze virtuele assistente of neem contact op met onze klantenservice.
Je kan je nummerbehoud wijzigen of annuleren zodra je aanvraag is beantwoord. Dit kan tot 24 uur voordat je nummer overgezet wordt.
Heb je nog geen nummerbehoud aangevraagd tijdens je bestelling, maar wil je dat alsnog doen? Geen zorgen. Via onze hollandsnieuwe app of mijn hollandsnieuwe kan je nummerbehoud aanvragen binnen 12 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Overstappen kan vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Om je nummer over te zetten, gaan wij bij je oude provider na wanneer het huidige contract afloopt en het nummer overgezet kan worden. Een telefoonnummer kan pas worden overgenomen wanneer je aan het eind van je contract bent, tenzij je oude provider aangeeft dat je eerder weg mag.
Heb je al nummerbehoud aangevraagd dan ontvang je binnen 24 uur per e-mail en sms of je aanvraag goedgekeurd is. Daar staat ook de datum bij wanneer je nummer zal worden overgezet. Je kan ook in onze hollandsnieuwe app of mijn hollandsnieuwe bekijken wanneer je nummer wordt overgezet. Je vorige provider bepaalt de eerst mogelijk datum waarop wij het telefoonnummer kunnen overnemen.
Op de dag dat je nummer wordt overgezet ontvang je een sms zodra dit is afgerond. Als je je oude simkaart niet meer kunt gebruiken, stop dan je hollandsnieuwe simkaart in je toestel. Kan je na 24 uur nog steeds niet bellen? Neem dan contact met ons op.
Heb je jouw contract nog niet opgezegd bij je oude provider, dan zeggen wij deze voor je op. Je oude contract eindigt dan op de datum dat je nummer wordt overgezet. Je hoeft verder niets te doen.
Om dubbele kosten te voorkomen is het belangrijk dat je de hollandsnieuwe simkaart niet gebruikt voordat je nummer is overgezet. De datum waarop je nummer overgezet wordt, is ook automatisch de datum waarop je nieuwe contract ingaat. Totdat wij jouw telefoonnummer hebben overgenomen, kun je de simkaart van de oude provider gebruiken. Voorwaarde is wel dat je binnen 14 dagen na je bestelling nummerbehoud hebt aangevraagd, anders gaat je contract automatisch van start.
Vraag het aan Anouk, onze virtuele assistente of neem contact op met onze klantenservice.
blij van wordt bundels waar je blij van wordt
beste mobiele provider
We zijn door de Consumentenbond uitgeroepen tot de beste mobiele provider!
service met een dikke 9,1
Je kunt rekenen op een buitengewoon goede service. Regel het eenvoudig zelf via onze app. Of chat en bel ons met je vragen. We staan voor je klaar.
vanaf 7,50 per maand
We hebben altijd een scherp geprijsde bundel die precies bij je past. Alles wat je nodig hebt, al vanaf 7,50 per maand.
combivoordeel als je Ziggo Internet hebt
Extra mazzel. Elke maand krijg je combi-tegoed: dat is extra veel MB, minuten of sms'jes voor hetzelfde geld. En daar ook nog een gratis extra tv-pakket bij.
alles uit één bundel
Kies één van onze flexibele bundels waarmee je kunt internetten, bellen en sms’en. 1 MB = 1 belminuut = 1 sms. Daar hoef je dus nooit over na te denken.
op het betrouwbare 5G-netwerk van Vodafone
Je bent altijd en overal verbonden met het stabiele 5G-netwerk van Vodafone. Goed bereik gegarandeerd dus.
blij van wordt bundels waar je blij van wordt
beste mobiele provider
We zijn door de Consumentenbond uitgeroepen tot de beste mobiele provider!
service met een dikke 9,1
Je kunt rekenen op een buitengewoon goede service. Regel het eenvoudig zelf via onze app. Of chat en bel ons met je vragen. We staan voor je klaar.
vanaf 7,50 per maand
We hebben altijd een scherp geprijsde bundel die precies bij je past. Alles wat je nodig hebt, al vanaf 7,50 per maand.
combivoordeel als je Ziggo Internet hebt
Extra mazzel. Elke maand krijg je combi-tegoed: dat is extra veel MB, minuten of sms'jes voor hetzelfde geld. En daar ook nog een gratis extra tv-pakket bij.
alles uit één bundel
Kies één van onze flexibele bundels waarmee je kunt internetten, bellen en sms’en. 1 MB = 1 belminuut = 1 sms. Daar hoef je dus nooit over na te denken.
op het betrouwbare 5G-netwerk van Vodafone
Je bent altijd en overal verbonden met het stabiele 5G-netwerk van Vodafone. Goed bereik gegarandeerd dus.